Nyheder - Søvind og Omegns Jagtforening

Også i år blev der afholdt Præmie Skydning
d. 6/7-2024 kl. 10.00.

Samtidig blev der afholdt Trekantskydning

Vores afsluttende præmieskydning, hold da fast en god dag, rigtig pænt fremmøde og lutter smil og latter hele dagen,
Vi takker Elsebeth og Viggo for den sædvanlig venlige modtagelse samt lån af hele området.
Vi er næsten gået over til at overtage den ene længe på ejendommen. Da vejret ikke tegnede for godt, blev teltet droppet og selve garagen blev inddraget til spisesal

Morgenbrød, som er blevet sædvanlig event, folk fik lige fik rystet de sædvanlige floskler af sig og man gjorde sig klar til selve skydningen
Vejret tegnede som sagt ikke super lovende, men vi kom dog alle forholdsvis tørre igennem dagen.
Det var dog meget blæsende, hvilket gav lidt udfordringer, vi kunne dog komme til at skyde mellem bygerne.
Vi havde prøvet at lave lidt om på standardkonceptet.
Vi beholdt selvfølgelig vores sædvanlige klassificering
Lukket           Mester Række :                  Kenny Frederiksen     22/27
A-Række :                           Gudmund Jensen       21/26
B-Række :                            Eske Eskesen              17/26
Old-Boys :                           Jann Møldrup           21/26
Junior :          Desværre ikke udleveret i år.
Holdskydningspokalen kom tilbage til Søvind
Ud over dette havde vi så prøvet at inddele skytterne i aldersgrupper
                     Under 50                             Kenny Frederiksen
                     50 – 60                               Kim Jensen
                     60 – 70                                Jann Møldrup
                     70 – 80                                Gudmund Jensen.
                     80 +                                     J. O. Hansen

Er af den overbevisning, at dette blev godt modtaget.
Skyde udvalget vil gerne takke for året der gik

Mvh. Skydeudvalget
Kommunemesterskab i jægerrådets hundedyst 2024.

Dagen startede i lidt regnvejr, men klarede op. Der var første gang en klasse for hvalpeholdet, med 4 starter.

Vinderen blev  Casper Bust-Hansen med hunden Puk fra Søvind, nr. 2 Erik Rosenbæk med hunden Pippi fra Søvind, nr. 3 Hans Hølving Mikkelsen med hunden Freja fra Søvind.

I unghundeholdet var der 9 starter, vinderen blev Ryan Thomsen med hunden Bowie fra Søvind, nr. 2 Simon Friis med hunden Bila fra Søvind, nr. 3 David Frisholm med hunden Charlie fra Brædstrup.

I åben klasse var der 18 starter,  vinderen blev Lars Mikkelsen med hunden Bille fra Søvind, nr. 2 Allan Andersen med Ull fra Søvind, nr. 3 Jesper Boldsen med hunden Lucca fra Søvind.

Vinder af holddysten blev igen Søvind for 4. gang i træk. Vinderholdet var Ryan Thomsen / Bowie, Simon Friis / Bila, Lars Mikkelsen / Bille, Allan Andersen / Ull. Med 119 point ud af 120 point.

Nr. 2 Brædstrup David Frisholm / Charlie og Reed, Hjalmer Nielsen / Figgi, Jan Ry/ hund, de fik 111 point.

Og en stor tak til dommerne Kim Bernhard, Hans Lau, Rasmus Pedersen og Lars Buhl.

Erik Rosenbæk spillede “Jagthunden” på jagthorn, Holger Pedersen havde sponseret præmier til den bedste unghund og åbenklasse hund og Torben Schulz havde skaffet præmier fra DJ.

En stor succes som næste år arrangeres af Brædstrup Jagtforening
Hundetræning 2024
Der har igen i år været meget stor tilslutning i alt 35 deltagere fordelt på de 3 hold.

Der har været stor entusiasme fra både deltagere og instruktører, og mange hunde har virkelig rykket sig i den rigtige retning.

Vi har haft et lille frafald på 3 deltagere pga. adfærdsudfordringer, dette kan vi ikke løse i foreningen, her henvises til decideret ene-træning hos adfærdsrådgivere.

Vores afsluttende test og prøver blev som følgende:

Åbenklasse (4 hunde med makspoint, hvorefter de yngste bliver placeret):

1.       Jette Brandt med Molly

2.       Allan Hjortdal Andersen med Ull

3.       Holger Pedersen med Jennie

Unghunde:

1.       Ryan Thomsen med Bowie

2.       Simon Friis Trøjborg med Bila

3.       Niels Fredslund med Bertha

Følgende hvalpe bestod DJ´s test 2:

Jesper Larsen med Frida

Thomas Reese med Kalle